Gimnastică prenatală și masaj.


În timpul sarcinii, corpul tău devine „casa” micii tale minuni: copilul. Pentru asta, va trece în mod firesc prin anumite transformări și adaptări care te pot surprinde sau îți pot cauza din când în când neplăceri.
Vorbim despre durerile de spate, crampele musculare, oboseala generală, umflarea picioarelor sau constipaţia. 

Deși nu e nimic anormal în asta, există soluții pentru a te simți cât mai bine în pielea ta de viitoare mămică. Cuvintele cheie: sportul și masajul.

 

Ce trebuie să știi despre gimnastica pentru gravide?

Încă din cel de-al doilea trimestru de sarcină, se recomandă să începi un program ușor de exerciții fizice.
O rutină de mișcare te va face să te simți mai ușoară și mai energică, în primul rând.
Totodată, exercițiile te pregătesc pentru travaliu şi naştere, îmbunătățindu-ți rezistența musculară.
Observațiile clinice arată că femeile cu o condiţie fizică bună înainte de naştere se refac mai repede şi au parte de o naştere mai rapidă şi mai uşoară!

După naștere, te vei reface mai repede.

 

Când să începi gimnastica prenatală?

Dacă ai acordul medicului obsetrician și nu ai o sarcină cu risc, poți începe oricând după 12 săptămâni de sarcină încheiate.
Vino regulat, chiar și spre sfârșitul sarcinii și mai ales atunci, căci articulaţiile şi ligamentele pelvisului se înmoaie pentru a pregăti travaliul şi favorizează apariţia leziunilor musculare sau articulare.

 

Ce fel de sport vei face?

Orice formă de mișcare în timpul sarcinii trebuie să fie supravegheată de un specialist în Kinetoterapie. La Arcadia, poți lucra cu un educator prenatal certificat Lamaze, care te va îndruma și te va ajuta să îți cunoști mai bine corpul.
Trainerul va alcătui un program personalizat de exerciții, în funcție de forma ta fizică și de trimestrul de sarcină.

E vorba de exerciții ușoare, de relaxare și tonifiere: exerciții libere de încălzire, stretching, exerciții cu mingi medicale și benzi elastice, antrenament la aparate (bicicletă ergometrică, spalier, placă cu role pentru masaj plantar, bandă de mers, alergat).

 

Este sigur?

Dacă medicul tău nu ți-a recomandat altfel, kinetoerapia prenatală este absolut sigură și benefică pentru tine și copil. Nu vei fi niciodată singură pe durata antrenamentului!

Îți recomandăm să fii atentă la semnalele pe care ți le transmite corpul. Ameţeala, greaţa, înceţoşarea vederii, oboseala, lipsa de aer, durerile în piept, crampele abdominale, sângerarea vaginală sunt simptome pe care trebuie să le comunici imediat educatorului prenatal!

 

De ce să faci masaj în timpul sarcinii?

În primul rând, pentru că meriți să fii răsfățată și să te bucuri din plin de ipostaza de gravidă!
Masajul este un mod minunat de a te relaxa și a-ți îmbunătăți tonusul fizic și psihic.
Beneficiile sale medicale sunt numeroase:

  • elimină retenţia de lichide;
  • creşte circulaţia locală şi ţine sub control tensiunea arterială;
  • face dispărute încordarea, tensiunea musculară și crampele;
  • combate durerile de cap, gâtul înțepenit, durerile de spate și picioarele umflate;
  • creşte aportul de oxigen şi substanţe nutritive la nivelul celular al mamei şi al bebeluşului: tu ai mai multă energie, iar bebe este hrănit mai bine;
  • armonizează secreția hormonală;
  • creşte flexibilitatea musculară;
  • te ajută să dormi mai bine;
  • îți pregăteşte musculatura pentru o naştere cât mai uşoară.

Începe să vii la masaj din cel de-al doilea trimestru de sarcină.